Открытый
урок на округ 25.11.2010г (Фролова О.А.)
Урок-путешествие
«Исследуем Британию. Англия»
Цели
урока:
1. Обучающая
-
обучать учащихся страноведческому материалу (географическое положение Англии)
2.
Развивающая
-
развивать навыки устной речи: диалогической и монологической посредством
совместной работы, работы в парах, работы в группах и индивидуальной работы
3.
Воспитывающая
-
воспитывать толерантное отношение к друг другу при работе в парах и группах.
Оборудование:
компьютер,
проектор, аудиозапись, карта Великобритании, карта Англии, карточки
индивидуальной работы
Ход
урока
I.
Организационный момент
T - Good-morning, children! I’m glad to see you. Hello
our guests, we are glad to see you too. Who is on duty today? What date is it
today? Who is absent?
II.
Сообщение темы и целей урока. Речевая разминка.
T - So today we are going to continue speaking about
England and Great Britain. (слайд
1)
P1 – Oh, teacher, I’m sorry. May a have a word?
T – Yes, please.
P1 – yesterday, I was at a travelling agency with my
family. And there I saw an advertisement. They have a very cheap tour to
England. Let’s go for a trip to England.
T – Oh, I don’t think we can.
P2 – That’s great. Let’s go to England.
P3 – why not? We can go to England without any
problems. We know English well.
P4 – We should remember everything about this country
and off we go!
P1 – the most important thing is: we are to choose the
route ourselves. (слайд
2)
T – So, children. It’s so unexpectedly. What should we
do then? We have a lot of work to do. We are going for a trip to England. Let’s decide from what should we start. Учитель предлагает учащимся
самостоятельно выстраивать ход урока.
III.
Повторение лексического материала
P – I think we should start from revising some lexical
material.
T – Do you agree? Ok. Let’s start from the words. (слайд 3)
Ex. 14, 15 p. 105 – 106. Read and translate. Answer
the question, please. – Совместная работа
(слайд 4) Complete the sentences. Вставить слова в предложения. (слайд
5) Check
your
answers.
Let’s remember the geographical names Ex. 21 p. 109 (аудиозапись) – слайд 6, 7
– аудир - е, повторение за диктором
T – I guess it’s not enough just to remember the words
for our trip.
IV.
Развитие навыков диалогической
речи, путем обсуждения в парах определенных ситуаций.
P – To my opinion, we should remember how to support
the conversation. Let’s train how to get along with Englishmen at the airport,
at the shop, at a cafe, or may be just in the street, speaking about the
weather.
T – Yes. I think it’ll be useful. But before I suggest
to work individually to some of you with my cards. I have 5 cards: 3 red cards
for an excellent mark and 2 blue cards for a good mark. (карточки) – индивидуальная работа
5 учащихся
выполняют индивидуальную работу, остальные учащиеся готовы продемонстрировать
навыки диалогической речи. Учитель предлагает парам выбрать ситуацию и
разыграть диалог (карточки с ситуациями)
T – Thank you for your dialogues. Hand in the
exercise-books with cards. Let’s go on. It’s time to choose our route. What
general facts do you remember thinking about England? (Слайд 8)
V.
Развитие навыков устной речи на
основе построения монолога по теме.
Работа строится по
форме ученик – ученик. Учащиеся
самостоятельно выстраивают свою работу, высказываются по теме и контролируют
понимание услышанного.
P1 – I can tell the pupils about the Southeast part of
England. May be it’ll help us. Mates, listen very attentively, at the end of my
story I’ll ask you some questions.
Презентация
(фотографии достопримечательностей юго-востока Англии). Рассказ учащегося, в конце рассказа учащийся задает вопросы 2, 3, 4
– ex. 24
P1 – So, I suggest to start our trip from the County
of Kent, from the South east.
T – Thank you, we’ll think it over.
P2 – Then we may go to the Southwest of England, I
know this part of it very well. Boys and girls listen to me, I ‘ll ask you
questions
Презентация
(фотографии достопримечательностей юго-запада Англии). Рассказ учащегося, в
конце рассказа учащийся задает вопросы 5, 6
– Thanks
for
your
story.
Let’s have some rest.
VI.
Физкультминутка (слайд 9)
VII.
Развитие навыков монологической
речи.
T – So we’ve listened to the stories about southeast
and southwest
P3 – I want to tell you about East Anglia. We should
also visit this part.
Презентация
(фотографии достопримечательностей Восточной Англии). Рассказ учащегося, в
конце рассказа учащийся задает вопросы 7, 8
– Thanks
for
your
story.
P4 – Then I suggest to go to the Midlands. Listen and
answer the questions.
Презентация
(фотографии достопримечательностей). Рассказ учащегося, в конце рассказа
учащийся задает вопросы 9, 10 – Thanks for your story.
P5 – And I’ll tell about the North of England. Listen
and answer the questions.
Презентация
(фотографии достопримечательностей Северной Англии). Рассказ учащегося, в конце
рассказа учащийся задает вопросы 11, 12
– Thanks
for
your
story.
VIII. Контроль услышанного материала. Обобщение.
- Thank you very much for your stories. Let’s remember
the information that you’ve learnt about England.
Ex. 23 p. 107 (name 3 facts about each region in
England) – слайд
10.
- These are some facts about 5 regions of England.
Match the facts with ер
names of the regions and describe them. – слайд
11.
IX.
Развитие умения поиска и сбора информации. Соц. опрос.
P – I believe, it’ll be good for us to ask our guests:
What parts of England they would like to visit and WHY?
T – That’s a very good idea. Dear guests, will you be
so kind to answer pupils’ questions. the tips on your table will help you.
(учащиеся проводят
опрос гостей, обходят гостей урока и задают им вопросы, делая пометки)
Обсуждение
результатов исследования, оглашение результатов.
X. Подведение
итогов урока
- Now make the route of our travelling, please. Work
together. Mind the information that you’ve collected during the lesson. Speak
English during your work. So
draw
the
route
and
prove
your
choice.
(учащиеся на
заранее подготовленной карте отмечают маршрут своего путешествия, работая все
вместе)
Затем, у доки они
показывают выбранный маршрут объясняя каждый пункт.
Oh, it’s a very nice plan of our travelling. I’m glad
to hear that. now call to the travelling agency and tell them that we are
ready.
Учитель оценивает
работу учащихся, ставит оценки и поясняет домашнее задание.
чтобы скачать презентацию перейдите по ссылке http://depositfiles.com/files/0ar7z2khk
|